Tuesday, January 26, 2010

MENTARI - Bah.1

"..Dulu, mulut saya celupar..." kata makcik Maria menceritakan pengalaman hidupnya kepada saya petang itu. Saya hanya mendengar sahaja, dan sekali-sekala menjamah kuih cucur ikan bilis hidangan yang dibuat olehnya.

"..macamana tu makcik...apa cerita? tanya saya penuh minat.

Perempuan yang berusia lewat 40an itupun menceritakan kepada saya perihal kisah pelacur yang pernah tinggal serumah dengannya sewaktu beliau masih bekerja di Kuala Lumpur.

Saya pun kurang pasti bagaimana perbualan kami boleh sampai ke isu pelacuran tetapi..bah! begitulah...kekadang cerita punya cerita, boleh ter'salah' landing di Jupiter...hiks! Tapi sebab ceritanya bagus, saya ingin berkongsi dengan semualah dan semoga kita mendapat ikhtibar dari kisah ini.

Makcik masih ingat, petang itu kata-katanya benar-benar menusuk perasaan perempuan yang memperdagangkan tubuhnya itu.

"... Kau sudah kahwin..perempuan ini sundal ..jangan lagi kamu bersama dia.." kata makcik memberi nasihat kepada rakan sekerja lelakinya. Kata-katanya tersembur keluar bagaikan paip pecah, dan kata-katanya itu didengari oleh perempuan itu.

Malam itu juga, perempuan itu menemui makcik.

.............................bersambung

7 comments:

gadis borneo said...

huhu...ada smbungan...tia sabar =)

HoneyBUZZin said...

Honey to gadis Borneo - Sabar ko ging...beri laluan kepada pihak penaja....hehe..
araimaiteeeee....

Unknown said...

Nah.. cepatlah sambung..suspens juga ni hehe

Annie said...

Ya.. Menunggu episod kedua juga ni.. Hehe..

HoneyBUZZin said...

Honey to C.Alv.B...memang mao bikin suspen luk..hehe

HoneyBUZZin said...

Honey to AnnieMing - wait..wait..

Lee said...

Hi Honeybuzz, sounds interesting...
love your mountain header.
The Himmalayas? Mount Everest?
Have a nice day, Lee.