Monday, January 11, 2010

Mengertikah kita...?

Sudah sebanyak 110 cerita dan pengalaman yang saya tulis di blog ini. Secara terus terang, sebelum membuat sesuatu postingan, seringkali sahaja saya menanyakan diri sendiri soalan-soalan begini...
"..Apakah reaksi pembaca akan cerita saya kali ini?"....."Adakah mereka sebenarnya memahami mesej yang ingin saya sampaikan?" (Pernahkan anda tertanya-tanya begitu?)

Saya takut juga kalau penulisan saya ada menyinggung perasaan orang lain kerana saya tidak pernah bertujuan begitu..bukan maksud saya begitu...tetapi secara jujurnya, saya hanya menulis cerita-cerita yang ada disini berdasarkan pengalaman dan kisah-kisah yang disampaikan oleh sahabat-sahabat saya. Blog ini ...adalah dunia yang saya lihat di luar siber.

Tetapi hari ini saya benar-benar ingin berkongsi satu youtube yang saya jumpa secara tidak sengaja. Cerita pendek yang cukup membawa keinsafan dan membuat kita berfikir dua tiga kali tentang kehidupan dan erti kehidupan. Saksikanlah....

8 comments:

Anonymous said...

Kita dicipta memang ada tujuan yang tersendiri yang mungkin kita belum ketahui lagi. Oleh itu, kita mesti selalu ada fokus, objektif dan tujuan dalam hidup ini. Jangan miliki hidup yang tiada tujuan. Nanti masuk longkang hahaha :D Kecekalan hati dan iman adalah bekalan kita untuk terus berpegang kepada apa yang kita harapkan. God bless!

Lee said...

Hi Honey, just dropped by say hello.
How you doin'?
Wishing you well, stay young, have fun, Lee.

SunDhe said...

Saya hendak melihat video nya dulu :D

HoneyBUZZin said...

Honey to Bro Oiga - Honey sokonglah kata kata bro tu. Thank you for commenting. GBU

HoneyBUZZin said...

Honey to Uncle Lee - *HUGS*

HoneyBUZZin said...

Honey to Dhe - Semoga Dhe sekeluarga senantiasa sihat sejahtera. Take Care

Uncle Greg said...

mimang sukar mau mengerti ... but it's a good clip, ... good reminder to us all.

HoneyBUZZin said...

Honey to Uncle Greg - Uncleeee.....