Saturday, April 30, 2011

Wujudkah "casper" the friendly ghost? BAH 1

Malam ini memang saya ingin bercerita. Saya teringatkan cerita ini kerana setiap hari apabila saya menonton televisyen, kekadang tu terus keluar slot-slot 'berambut panjang'..'bermata merah saga'...'berbaju putih yang melompat-lompat dari satu atap rumah ke rumah yang lain selaku aksi stunt.. aiseymannnnn...patah terus semangat saya.....

Jika anda juga berperasaan begitu, jangan gentar, pesanan saya, setiap kali anda menonton televisyen pastikan "remote control' berada ditangan anda...bila ada episod-episod begitu, bha cepat-cepatlah tukar ke channel 612 - Spongebob Squarepants....gerenti aman hati anda..
(nasihat untuk mereka yang penakut seperti saya..hehe)

Ini cerita dululah..waktu masih budak-budak. Saya tidak berapa ingat akan umur saya ketika itu, tetapi saya masih ingat, saya disuap oleh kakak setiap kali makan..hmmm..paham-pahamlah..mungkin masih berhingus-hingus itu musim aa..

Waktu itu kakak-kakak saya seringkali membawa saya bermain-main di ruang bengkel kepunyaan papa di belakang rumah. Di tempat yang agak luas itu, terdapat sebuah tempat takungan air yang sebesar 'bath tub' dan sebuah akuarium ikan emas kepunyaan mama.

Di "bath tub' itu terdapat banyak ikan-ikan 'longkang'..dan disitu jugalah abang saya menjalankan pembedahan sainsnya terhadap ikan-ikan bunting sahaja. Mama pernah bertanyakan kepadanya "Ko buat pa tu.." dan abang memberitahu mama bahawa dia 'operate' perut ikan bunting dan mengeluarkan telur-telur ikan.

"..lagi cepat akuarium ni penuh dengan anak-anak ikan ma.." jawabnya dengan penuh perasaan.

Alala.............................................

Saya tidak tahu berapa banyak ikan bunting yang 'terkorban' gara-gara genius abang saya yang ketika itu mungkin berusia -10 atau 11 tahun. (He's crazy mannn...)

................bersambung...

4 comments:

Buntak Dayung said...

gantung

HoneyBUZZin said...

Honey to Buntakdayung - ..hi, thank you for reading..I'll post the 2nd chapter, probably by Mon.
:)

Raymond Menjang said...

suka saya baca casper ni

HoneyBUZZin said...

Honey to bujangcmanggang - Thank you sebab suka baca this entry.
Thank you for your feedback.
Have a nice day.