Sunday, June 7, 2009

Dia....adalah kekasih saya yang sebenarnya...

Baru baru ini saya seringkali sahaja mendapat e-mel dan pesanan dari telefon mudah- alih yang memberitahu bahawa saya telah memenangi sejumlah wang dan bolehlah menuntut wang itu dengan menghubungi pihak-pihak tersebut.

Kalau di E-mel, saya dikatakan telah memenangi hampir setengah juta USD..hahaha...
Wah..kalaulah betul, tentu saya kaya-raya. Tentu saya telah pergi makan-angin dan mungkin sekarang saya sedang beristirehat diatas sebuah kapal layar serba canggih bersama 'korean darlin' saya..AIKKKKSsss...(mode-mimpi siang - ON)

Bermacam-macam pesanan ringkas 'auta' yang saya terima..bukan sahaja tawaran ini itu, menang wang dan lain-lain tetapi ada yang sampai ke tahap meminta mendermakan darah O, B+ dan lain-lain kepada si polan ini dan itu bersertakan dengan nama dan bilik hospital!

Mereka yang baik hati dan pergi ke hospital untuk mendermakan darah akhirnya sakit hati pula...kerana semuanya cumalah T.I.P.U sahaja. Bukankah keterlampauan semua ini? Inilah zaman Teknologi Maklumat, bila tidak dipergunakan dengan betul...yang kita dapat hanyalah maklumat palsu belaka.

Apa-apapun..jangan 'antam' percaya saja! Maklumat yang anda terima mungkin palsu belaka. 'Dia...adalah kekasih saya yang sebenarnya'..aikkss.....bukan judul entry ni! Nah kan..pa saya bilang?

hehe...jangan marah arr..nanti cepat tua!

11 comments:

D.L Sumunie said...

Nah si Honey tajankit sudah sama si San...he he he apapun terimakasih lah atas peringatan dalam entri yang simple tapi ada mesej nya..sumunie marah ni taw kasih suspen saja ingatkan si honey mau kasih kenal kekasih dia maklumlah foto pun sudah muncul..;)

HoneyBUZZin said...

Hehe.....saja sia kasi suspen baini...
Tajankit 'perkataan' sj....uhuk uhuk

cicak said...

Selepas ni, tia buli suda picaya sama kabar yg disebarkan melalui email.

Kadang2 dapat forwarded mail yang macam-macam, malas pula sa mo buat research untuk cek sama ada hoax atau tidak.

Sebab kita cenderung mo kasi taru tu kandungan email di blog bah. tu yg bahaya tu. Kalau tipu belaka, abis lah. kita pun tertulung si penipu kan.

Btul oh, tajuk entry bikin saspen hehe

HoneyBUZZin said...

Cicak - betul tu! Jangan sebarkan kalau belum tahu kesahihan ceritanya. Very dangerous ooo...

Willie a.k.a Reptoz said...

Hahaha kalau benar kan best?

Anonymous said...

Inilah ni sya bilang daa.. rupa2nya masih dirahsiakan :D Thanks 4 the reminder.. mmg byk tu taktik kana pakai skrg tp yg heran masih ramai yg kana tipu juga wpun sdh kana report dlm newspaper..

admin said...

peristiwa yang Honey alami juga sering saya alami. saya juga sering menerima email dan SMS yang menginformasikan kalau saya menang hadiah sekian juta..
yang saya lakukan : delete the email/SMS...hehe..

btw, kalau Honey, benar-benar dapat hadiah uang setengah juta USD, bolehlah transfer ke my bank account... :-)

Clarence said...

omg..just received an email something similar to what you've mentioned here. hahaha..

Unknown said...

Saya pun selalu terima 'pesanan2' seperti tu.. menjengkelkan..

rahma said...

eee... bikin geram tu kan. sy pun selalu kena jg tuh... tp kesian jg klu ada yg percaya.. paling teruk klu kena tipu n duit dlm akaun kana curi. one of student c ni d ums ada kena. kesian o dia, br jgk dpt gaji, lepas tu kena curi olh penjenayah siber!!

Lee said...

Hi, you just take it easy, keep wrinkles away, ha ha.
Best regards, Lee.