Friday, May 14, 2010

Kisah TIDAK BENAR...

Pagi itu, saya tiba agak lewat ke pejabat. Walaupun kereta Ferrari yang saya pandu agak laju...saya tetap lewat tiba. Maklumlah, jalan-jalan di Kota Kinabalu semakin sesak setiap hari...Terutama jalan dari Jalan Penampang kearah pusat bandar Kota-Kinabalu.

(Kereta Ferrari yang saya beli baru-baru ini selepas memenangi hadiah berupa beberapa juta USD seperti yang dimaklumkan oleh pesanan emel..hehehe...)

Setibanya saya di pejabat, saya ternampak jambangan bunga ini di atas meja. Hati saya terus berdebar-debar .."gerangan siapakah yang memberikan jambangan bunga ini...?"..hehehe maklumlah, zaman IT sekarang, jarang sudah ada lelaki yang begitu romantik..paling-paling pun hantar kad ucapan via emel..

(Bunga yang saya terima pagi itu.....)

Rupa-rupanya bukan jambangan bunga yang cantik itu sahaja tetapi di tepinya ada pula sebuah bungkusan lain dan sekeping surat.


Kali ini, hati saya mulai tidak keruan. Saya membukanya perlahan-lahan dan penuh teliti..hmmm...Didalam bungkusan itu ada sehelai baju gaun berwarna biru yang cantik dan sebotol minyak wangi berjenama NinaRicci yang tersimpan cantik didalam sebuah kotak yang kecil.

..dan di dalam sampul surat itu terkandung sekeping tiket penerbangan ke Kota Singa.



..dan juga jemputan kad ini yang mengatakan:-

'Dear Ms 'Honeybuzz', I would be very happy if you would honour me with your lovely presence to a dinner date. Date: May 22nd, 2010. Venue: Singapore Raffles Hotel
Time 7.15PM. Dress formal. Attached a same day return Air Ticket, last flight 11.00pm.

'Honeybuzz...I have selected the enclosed evening cocktail dress specially for you. As well a L'air du tempe, Nina Ricci perfume to go with it.

The above with my compliments. In anticipation, As Always, Lee.

"Ohhh.....rupa-rupanya Uncle Lee, blogger yang saya kenali di blog ini..http://moonlightnightsstarryskies.blogspot.com/

Dia rupanya....! wahhh....saya cukup teruja! (hahaha......)

Dipendekkan cerita yang panjang, (hehe) pada hari yang ditetapkan saya telah menemuinya dan memakai baju gaun yang bergemerlipan itu. Terasa pula bagaikan seorang artis Hollywood yang sedang menempa nama.

Saya membawa sekali pembantu peribadi saya, Mr Bad Pitt untuk menemuinya malam itu. Lee sudah sedia menyambut saya dengan memakai pakaian Tudexo berwarna kelabu dan memegang sekuntum bunga mawar yang cantik. Wow.....saya memang sedang bermimpi.

"Honey.." katanya sambil mengambil tangan kanan saya sambil menciumnya lembut. Kalaulah saya sebatang lilin, saya mungkin akan cair terus...sentuhan itu lebih panas dari api dapur gas.
Dia juga menjeling-jeling kearah pembantu peribadi saya yang sememangnya agak kacak. Dari reaksinya itu, saya dapat merasakan betapa Lee tidak begitu selesa dengan kehadiran Bad Pitt, pembantu peribadi saya yang kacak dan macho itu. Untuk pengetahuan semua, saya telah mengupah pembantu peribadi saya itu selepas memenangi hadiah wang yang berjuta itu..maklumlah...dunia semakin kejam...susah juga 'low profile' kalau sudah kaya-raya)




(Mr Bad Pitt)

..dan maaf ya, saya tidak berhasrat untuk memaparkan gambarnya begitu besar, manalah tahu, ada pula yang jatuh hati kepadanya. Lebih parah lagi kalau sampai mandi pun tak basah....

Secara terus terang malam itu, pada mulanya saya agak hairan juga mengapa meja-meja lain kosong belaka, rupa-rupanya Lee telah sedia menempah seluruh 'ballroom' itu untuk kami berdua. Dan selepas makan, dia mempelawa saya untuk menari pula. Malam itu Lee tidak nampak dua bulan, Lee hanya perasan dua biji mata kepunyaan Mr Bad Pitt sedang mengawasi pergerakkannya. (Hahaha)

Lee yang kelihatan cukup segak malam itu, seakan tidak dapat melepaskan pandangannya dari saya. Saya hanya melirik kearahnya sekali sekala.... Banyak juga persoalan yang bermain di fikiran saya....seperti..hmmmm......

Malam yang indah itu terasa begitu cepat berlalu apabila saya diberikan tanda isyarat tangan oleh Mr Bad Pitt bahawa masa tidak begitu mengizinkan lagi untuk terus berada disana. Penerbangan saya adalah pada pukul 11 malam.

Lee, sememangnya seorang budiawan telah menghantar saya ke pintu kereta 'Limousine' sewa saya malam itu dan memberitahu saya betapa dia begitu teruja mengenali saya.

Lee,
Saya sungguh gembira bertemu dengan saudara. Terimakasih kerana melayan saya bagaikan seorang puteri malam itu. Saya berharap kita akan terus menjadi sahabat yang baik. Akhir kata, salam sayang dari saya.

-Honeybuzz.

(Hehehe..)

16 comments:

Lee said...

Hello HoneyBuzz, ha ha ha....terima kaseh seribu la Honeybuzz for your this very interesting posting.
I must say you sure have style, and class and the kind of lady I love to date.

I sure hope the sprinklers don't go off when you walk into Raffles Hotel wearing that stunning, blue elegant designer dress I selected for you.

I giving you the Rose is to make it jealous, *wink* and if I could rearrange the alphabet, I'd put 'U' and 'I' together and you come live in my heart, pay no rent.

And Honeybuzz, you are not a woman, you are an essence....and if I could be anything, I'd be a tear born in your eye, live on your cheek, and die at your lips.
You have a pleasant weekend and keep a song in your heart, Lee.

HoneyBUZZin said...

Honey to uncle Lee - hahaha...you fascinates me Uncle...
So sorry that I have to tag along Bad Pitt...just to let u know that he gives me silent treatment all the way to the airport and whislt he escorted me to waiting lounge that night..
Hahaha,.....just kidding! I wish I could post more picture like you but m kindda LAZY to do that and this 'mata' macam mau tidur...
Thank you Uncle Lee...Have a nice day!

May 16, 2010 1:53 PM

BuDakHutaN said...

hehehe... macam kisah sebenar plak tadi mula2 baca....~_^

HoneyBUZZin said...

Honey to Budakhutan - Hahaha.....kan bagus kalau cerita benar..ni mao demam balik cos..kisah TIDAK BENAR...huhu

gadis borneo said...

hehe...siyok ni cerita..smbil saya imagine2 oo..punya exclusive :)

Unknown said...

Syok juga berangan2 sekejap kan? hehehe...

HoneyBUZZin said...

Honey to GadisBorneo - hehehe
...ni sorita misti mao sikit "visualising' effect la..hehehe

HoneyBUZZin said...

Honey to Alv - hehehe...macam rasa glamer sikit la...sikit jak..

rahma said...

oooooo so sweet... heheheee... ;)

HoneyBUZZin said...

Honey to Sis Rahma - hehehe..a wonderful dream comes true says Cinderella...
But not so true eh..hehehe

Unknown said...

heehhe..so romantic.

Relevan said...

Yo..huneybuzz..bikin saspen tau..hehe!

HoneyBUZZin said...

Honey to fanny - hehe...just a fantasy..

HoneyBUZZin said...

Honey to relevan - Yo! hehehe...

Blossom said...

wowwwww...how romantic, boleh buat novel ni...hehee....hi HB

HoneyBUZZin said...

Honey to mummy blossom - hehehe....kisah'tidak benar' arr...