Sunday, March 28, 2010

Penumpang pagi itu...

"..Walaupun saya tinggal disini, saya tidak pernah pergi ke Pulau Mantanani.." kata saya secara ringkas dengan Elezabeth yang berasal dari San Francisco itu. Elezebeth yang bekerja dengan syarikat gergasi Yahoo itu hanya ketawa kecil sahaja dan sekali-sekala membelek risalah pelancongan dalam Negeri kita.

Dia berkata lagi dengan ketawa kecil. ..."ahahaha.." saya tinggal di San Francisco selama 20 tahun, saya juga tidak pernah pergi ke Pulau Alcatraz..."...sebenarnya pulau itu amat berdekatan dengan tempat tinggal saya..."

Saya berfikir sejenak lalu berkata "Pulau Alcatraz.."..
"..maksud kamu...penjara terpencil berhantu dan pernah difilemkan dalam filem 'THE ROCK' .." tanya saya penuh minat.
"Uhuh..." kata Elezebeth yang bermata biru dan berambut perang keemasan itu.

Perbualan dengan Elezebeth itu mengingatkan saya akan perkara misteri yang berlaku awal pagi itu sewaktu saya memandu ketempat kerja. (Sebenarnya, perjalanan ke tempat kerja dari rumah saya hanya mengambil masa 10-12minit sahaja)

Setibanya saya di lokasi tempat kerja, seorang pemandu teksi yang sedia ada di sana dan mengenali saya menujukan soalan ini.

"..kau saturang ka?...mana yang lain-lain.." katanya sambil melihat-lihat kearah kereta saya.

"Huh..lain-lain....sapa? tanya saya terkebil-kebil.

"Aikkk..tadi sia nampak banyak orang ooo dalam kereta kau..." katanya dengan nada serius.

"Errrhh....sia saturang ja ni....kata saya yang mula berpeluh dingin.

Saya tidak tahupun bahawa pagi itu saya ditemani penumpang misteri dari alam lain. Mungkin inilah cerita X-files saya yang tersendiri. Mengapa ia berlaku, saya tidak ada jawapan untuk itu. Bagi saya,cukuplah satu kali sahaja pengalaman sebegini..cukuplah satu kali ini sahaja.

BUzzzzzzzzzzzzzzzzzing Out.

12 comments:

Nirmana said...

hantu mengikutimu dari belakang, awasss hiiihiiii

Willie a.k.a Reptoz said...

Orang lain tu dah turun kat stesen bas lain kot?

Unknown said...

Alallaa... ada 'kawan' dari dimensi lain ni hehhee..

HoneyBUZZin said...

Honey to Nirmana - hehehe....mungkin...

HoneyBUZZin said...

Honey to wiilie - Urghhh,....I don't know..I didn't see anything...I didn't smell anything...
I hope not to encounter this anymore..feeling a bit goosebump oledy..

HoneyBUZZin said...

Honey to Alv - yabah Alv..bikin takut ooo..nasib la inda tunjuk muka...

Puan Saiman said...

kambang ooo bulu tengkuk sia... kin takut ohhh...

Bah take care..

HoneyBUZZin said...

Honey to Puan Saiman - Hi..iyabah..sia pun takut ooo..tapi mati mati itu angkol bilang ada nampak ramai urang dalam keta sia ooo....

StephenieEzra said...

eee....bikin kambang bulu ooo...hmmmm tidak semua get that experience...

HoneyBUZZin said...

Honey to IsaiahEzra - Yabah! sekrg pun sia tia lagi turun begitu awal oo..bikin takut ooo

Unknown said...

very scary...hiiii

HoneyBUZZin said...

honey to Sang Cerpenis Bercerita -I'm scared too....