Tuesday, March 16, 2010

X-Files (4)

" si Michael punyalah takut..trus dia p delete itu gambar.." kata Roy.

"Aiseyman....napa kasi delete ...nah kan...susah sia mao kasi proof sama urang...." kata saya sedikit menyesal.

Sebenarnya sebentar tadi saya terserempak dengan Roy di kedai kopi berdekatan rumah saya. Saya pun tidak tahu kenapa dia membuka cerita ini.

Kata Roy, bulan lalu, (Tahun Baru Cina)sewaktu bermain mercun di taman perumahan berdekatan penampang, mereka tidak tahu bahawa malam itu mereka ditemani oleh makhluk halus.

Mereka hanya sedar apabila gambar yang diambil dari telefon bimbit Michael mempunyai gambar yang agak menakutkan mereka.

"Ehh....macamana itu gambar?..Clear ka? tanya saya tidak sabar.

"Clear bah...! satu budak kecil (5-6 tahun) ..satu lagi berpakaian serba putih..inda nampak muka..cuma dia macam ikut sama mao ambil gambar ... kata Roy .

Beberapa ketika dahulu, saya pernah mendapat emel yang menunjukkan image makhluk halus ini tetapi saya tidak ingat dimana emel itu kerana terlalu banyak yang saya terima. Dulu saya sangkakan, mungkin gambar itu tidak asli..maklumlah pengeditan gambar sekarang agak canggih tetapi selepas mendengar cerita Roy, maka terpaksalah saya percaya kewujudan makhluk halus ini yang image-nya dapat dilihat melalui telefon bimbit. Itupun bergantung pada waktu waktu tertentu.

Aaahh..kita terlepas kali ini....

22 comments:

Unknown said...

Bah..nda lama ada la 'paranormal activity' lagi ni kan?..hehehe

AngeL BeaR said...

erm....that spooky...tu la kadang2 sa risau juga amik pic mlm2 hahahaa...

HoneyBUZZin said...

Honey to - C.Alv.B
ya bah...hehehe..

HoneyBUZZin said...

Honey to AngelBear - Ya bah....sia pun takut mao amik pic malam2...bikin takut ooo...

Miss G said...

Wiiy... bisa kelihatan ya mahluk halus? Saya tidak pernah lihat yg semacam itu.

Puan Saiman said...

alamak...kambang bulu tengkuk sia ohh....

ali afif said...

hiiii :-)

Lee said...

Hi Honeybuzz, X Files? Used to enjoy watching that.
You just take it easy....sometimes we see things we don't want to see.
If see, chabut! Lee.

HoneyBUZZin said...

Honey to sis G.siahaya - Memang bisa dilihat...tapi si Michael telah 'delete' gambar itu..

HoneyBUZZin said...

Honey to Puan Saiman - Ya, sia juga begitu. Sendiri tulis,sendiri pun takut arr...

HoneyBUZZin said...

Honey to A-chen...Hi :)

HoneyBUZZin said...

Honey to Uncle Lee - If I see one, Honey pun angkat kaki

b.r.u.t.a.l.s.o.l.o said...

nasib baik aku dah bercukur jangut kalau tak meremang

ali afif said...

malam...

BuDakHutaN said...

siuk juga tu ~_^ tapi kalau dia tida kacau siuklah..kalau dia mengacau..atukui...

HoneyBUZZin said...

Honey to A-Chen - thank you..have a good day.

HoneyBUZZin said...

Honey to budak hutan - yea...am not hopeful to really see one myself..but in picture okay la..

Sharon Rodriguez Charles @ Xang said...

wooo. takot pla maw snap2 pic suda ni. suda sy ni suka snap pic.

cicak said...

Oh pls pls pls harap2 la sa inda tegambar yg begitu. Trus ampai kamira oh. Damammmmmmmm hahaha.

Percaya atau tidak, personally sa rasa bukan manusia + flora & fauna saja ciptaan Tuhan di muka bumi ini tapi juga 'makhluk halus'.

Silap2 ada yg baca blog ko ni Honeybuzz :P

HoneyBUZZin said...

Honey to B.R.U.T.A.L.S.O.L.O - :)

HoneyBUZZin said...

Honey to Xang - saya pun macam takut uda mao snap2 pic nih..erkkk..

HoneyBUZZin said...

Honey to Cicak - Ishh..u arr...make me scare ooo....