Tuesday, July 6, 2010

Mistik - Bah 2

Saya mendengar dengan penuh minat dan sesekali menoleh kearahnya. Banyak juga soalan yang saya ajukan kepadanya. Lelaki yang gempal itu pula tidak lokek berkongsi cerita. Dia bukan sahaja bercerita dengan saya tetapi dengan kakak-kakak yang seksi di pusat rawatan reflexologi tersebut.

"Mao tanya...macamana hubungan saya sama ini orang..." tanya gadis lingkungan 16tahun itu kepadanya. Dia langsung menghulurkan sekeping kertas yang tertulis namanya dan nama kekasihnya itu.

Lelaki yang berkulit gelap itu memberitahu..."masa sekarang ko teda masalah..tapi bila sudah kawin..anak satu dua urang..baru ada sikit masalah moi.." katanya.

Apalagi, kawan muda kita yang pada mulanya kelihatan ceria tiba-tiba bertukar angin. Dia menjadi agak sugul pula. Di renungnya lantai yang bersih itu. (aiyaa...manada hidup tanpa masalah?)

Saya pula tersenyum-senyum kambing...pening! Kemudian lelaki itu memberitahu saya, di koleksi simpanannya itu ada seketul batu sungai yang mempunyai kesan semacam tapak kaki manusia yang kecil dan gambaran muka seseorang di atasnya.

"mungkinkah juga hakisan terjadi ke atas batu tersebut dan menyebabkan kesan sebegitu dan tapak kaki pula bukanlah sesuatu yang luar biasa.." kata saya berhujah.

"tidak.." katanya lagi. "..di batu itu juga ada lakaran anak panah seolah-olah menunjukkan sesuatu arah.." katanya lagi.

Terus terbayang di minda saya bahawa berkemungkinan besar batu ini satu objek pemujaan. Cukup aneh! Pemuda itu terus memberitahu saya bahawa selalunya, ramai yang kehilangan barang atau kehilangan apa-apapun akan mengunjunginya untuk mendapatkan perkhidmatan dan lain -lain perubatan secara tradisional. Batu aneh tersebut pula dikatakan dapat menunjukkan arah penemuan "barang' yang hilang itu. Bukan semua penemuan berjaya katanya lagi.

Hmmm...begitu pula. Inilah kali pertama saya mendengar cerita sebegini. Saya tidak tahu pula adanya benda-benda unik sebegitu. Anda pula bagaimana? Pernah dengar yang lebih aneh dari ini?

Bah...mari kita berkongsi cerita.

6 comments:

Lee said...

Hi Honeybuzz, guess you mentioning about the kinds of male behavioural species....
Anyway, just droppedsay hello.
Have a great week, keep well, Lee.

Puan Saiman said...

adikku honey yamg manis <--sila percaya...

isshhhh...kagum ni...kagumm betul...

take care n hugs..

Unknown said...

Macam2 ada sekarang. Batu ajaib la..tikar terbang la..but one thing for sure is God Power is real. Mungkin itu batu cuma kajadian alam dan dianggap keramat bagi sesetengah orang.

HoneyBUZZin said...

Honey to Uncle Lee - Hehehe..not really Sir...googles ain't giving much accuracy to translation.
I also wish you many great days ahead. Keep well too.

HoneyBUZZin said...

Honey to Puan Saiman - Madu memang manis sis..sia ja yang bukan. hehehe...

HoneyBUZZin said...

Honey to Alv0808 - Yea...agreed! God's power is real. Others are just fake and imitation of the enemy.
Have a great day girl!