Thursday, November 6, 2008

Wakakaka atau Huhuhuhu

Semalam betul betul hari yang sibuk untuk saya. "Mamat" akauntan pun datang
lambat..dah hampir masuk pukul 4.30pm baru nampak batang hidung! Selepas
sejam 'mental torture' dengan mamat tu, saya terpaksa bergegas ke bandar
untuk menghadiri kelas sebelah malam. "Bye, bos!" kata saya sambil melambaikan
tangan dan memandu pergi.

Saya tidak dapat menumpukan perhatian pada kursus yang diajar semalam
kerana saya memang keletihan. Saya menoleh kearah jam..ahh...hampir pukul 9.30malam..masa inilah saya benar-benar mengantuk dan terasa sengal-sengal
bahagian belakang badan. Rakan sebelah menyapa, "kamu tidak buat latihan
yang guru berikan?"..Saya cuma menggeleng-gelengkan kepala saja..
....buat latihan?..huhu..taik mata seguni adalah..kata saya dalam hati.

Saya nampak yang lain-lain pun agak keletihan juga..kemudian ada seorang member ni membuka tirai perbualan. "Eh..kamu nak dengar cerita tak?"...

"apa dia"..kata kami.

Begini ceritanya...
Ada seorang anak pergi melawat ibunya yang sakit sesak nafas dihospital.
Semasa berdiri disebelah katil ibunya, dia nampak ibunya memang semakin
sesak nafasnya. Sebab mungkin sukar untuk berbicara, maka si-ibu menyuruh
anaknya mengambil pena dan kertas untuk menulis..(pakai bahasa isyarat).
Kertas itu kemudiannya diberikan kepada anaknya ..dan anaknya itu melipatkan
kertas itu dan memasukkan ke dalam kocek kemeja tanpa membacanya.Si ibu
cuba memberi isyarat untuk mengatakan sesuatu tetapi kerana sesak nafasnya
yang tiba-tiba semakin teruk, si ibu pun meninggal dunia.

Di pendekkan cerita selepas pengebumian, si anak pun memanggil kesemua ahli keluarga terdekatnya.

" Saya menyuruh kamu berkumpul hari ini kerana disaat-saat terakhir ibu meninggalkan kita, dia ada menulis sekeping nota untuk kita.." kata si anak itu. Dia hampir pengsan apabila membaca nota itu.

Nota itu tertulis.."JANGAN PIJAK TIUB PERNAFASAN!!!!"

14 comments:

Beck the BandagedKnees said...

lmao! omfg.. haha! lmao! tia tau mo ketawa kaa tia ni honey.. ^_^ haha ROFL!.. sbb ntah laa~ mesti bagaikan pukulan yg hebat tu anak dia yg terpijak tu tiub.. he/she must blame herself/himself for the mother pnya death ni.. lmao! wtf..? haha! alala.. punya sandi.. lol ^_^ but its funny.. lol ^_^ heheh great one.. :)

Nika said...

Kesiannya c anak yg malang etu...lagi kasian c mamanya LOL

Ryuzaki "L" The KiD said...

Pergh! Jk sy makan megi skrg nie, tentu terkeluar semua megi2 dari dlm mulut!
Ni lawak kejam!

Ryuzaki "L" The KiD said...

Lol!

HoneyBUZZin said...

Ya ba Beck...bila sia dingar tu...adui..terus ketawa dan terdiam pula...hahahaha-kah atau mao huhuhu..I'm not sure..tapi this is only a joke according to my classmate-la

HoneyBUZZin said...

Nika...Hi again. this is just a joke. LOL

HoneyBUZZin said...

Ryu my friend...ya, ada sikit kejam yang tidak disengajakan. Huhu..

san said...

Hem, suda juga teda berperikemanusiaan... huhuhu..

tanakvagu said...

hahahaha ada ada sja :)


sis memang pandai buat suspend,

terkezuttttttt sia :)

-salma- said...

lorrr..ahakss...camne la klo betol nie.mau yer nyesal sumur hidop.

HoneyBUZZin said...

Salma - cerita ni tak betul..cuma satu gurauan dalam kelas jer..maklumler..semuanya ngantuk sangat...huhu

HoneyBUZZin said...

Tanakvagu my friend...memang gitu arr sis mu ini..huhu

SHALOM said...

turus kamu indak ngantuk lagi kan?

-salma- said...

hakhakhak mau gelak lagi laaaa..