Thursday, December 4, 2008

Saya takut akan...

Semasa membuat kunjungan balas ke satu blog kepunyaan blogger yang bernama Mell -"This is a Blog..DUH!"...saya cukup tertarik dengan youtube yang dipasang olehnya. Ia adalah berkenaan rasa ketakutan yang dialami oleh seorang budak bila menonton aksi boneka yang dimainkan seseorang dibelakang tabir dan tentang seorang wanita lewat 4oan yang amat takut pada karekter badut.

Saya juga pernah mengalami beberapa phobias dalam hidup saya. Saya masih ingat semasa saya menaiki kenderaan awam di Bangkok, Thailand, saya mengalami kejutan itu. Cara pemanduan orang-orang tempatan sana amat menakutkan saya. Jarak sebuah kereta dengan sebuah kereta yang lain hanya beberapa inci sahaja. Bukannya seperti di tempat kita dimana kita dibahagikan dengan garisan yang jelas..disana lain pula. Saya pasti kena 'cardiac arrest' kalau tidak menutup mata. Betul-betul menakutkan saya.

Selain dari ketakutan pada pemanduan yang laju, saya juga takut dengan cicak. Hahahaha...saya tidak suka akan binatang kecil ini...saya cukup geli dan loya terutama sekali bila ternampak sebahagian ekornya yang tertanggal dan masih ligat bergerak..adedeh..

Lagi satu, semasa saya kecil saya takut betul melintasi pusara. Setiap hari saya terpaksa melalui kawasan pusara itu untuk ke sekolah...semasa melalui tempat itu, saya akan langkah seribu arr....terus berlari macam lari 100meter. Aihh..cukup menakutkan saya..tetapi sekarang apabila sudah dewasa, saya telahpun memahami diri saya yang sebenar. Saya tidak takut pada pusara lagi tetapi saya masih takut pada dua perkara yang saya ceritakan diatas tadi.

Apakah yang anda takuti dan geruni..apakah phobia anda? Adakah malam yang sunyi..anjing yang melolong...lipas...ular..atau ketinggian yang menjadi phobia anda? Hanya anda yang tahu. Mari kita bercerita....takut juga..tapi tatap ROCK! Hik hik

16 comments:

Sogoh said...

Wah honey...bagus juga post ko ni...syok betul mau baca hehe...luas pula jugak pengalaman u kan...Apa apa pun kita mesti tenang dalam segala hal...PENTING sekali...
takut, takut juga , tapi ngak leh lebih2...kan.

p/s sampai sekarang ,sya takut pada ular hhaha..phobia..majoriti orang takut ular...geli dan racun bisa ular tu..huhu..no no

Hidup biar tenang...n damai kan honey ... c u

Haris said...

Ha.ha.ha Honey takut sama cicak ya? di rumah saya banyak cicak lho.

Kalau saya dulu takut sama mayat/jenazah. Saya tidak berani melayat. Jika bertemu di jalan, saya langsung berlari menghindar.

Kris and Nadia said...

Ya ada jg sya tgk tmpt c mell tu..miahaha.. kalu sya, sya takut anjing.. fobia btul.. tp nda la takut smpai bgegar.. ble kontrol lg, coz kita kan manusia.. Makhluk yg superior di dunia ini.. miahaha.. we shud only fear to God.. :)

GC said...

paling saya takut hipokrit, penipu, haiwan sebenarnya tidak bahaya kalu tidak diusik, yang dua tu hehehehe tidak usik mereka tapi mereka usik kita

siok post ko kali ni....cicak? :)

exploe said...

hemmmm, yang saya takutin....apa yach...?.Ular deh ,saya paling takut sama yang satu itu, kalau ngelihat dia serasa ngelewati badan saya.hihihhhiiiii


salam kenal

Medusa said...

^_^ hehe.. honey.. its a nice post ^_^

Mell_f said...

Thanks for the mention,honey :)

I'm scared of ular,i dont think i can even see ular di depan mata, musti sy pengsan. Sy tidak pernah ada pengalaman buruk dgn ular juga, tp sy tetap takut..lucu tapi benar. hehe.

kuai said...

hemm... sa ingat2 mcm teda jga la yang sa takut... cuma geli sampai yang bikin girigitan la kali...

Gonggok..>.<
Paling sa inda suka tu Gonggok.. apalagi kalo sa nampak tiba2 tu gonggok berada di ruang tamu.. damm!! LOL.. padalah dulu masa kanak2 suka tul kami main2 tu gonggok (kotulahan kali ni)..

Nika said...

sa paling takut tu ulat bulu sama ulat hijau yg sebesar telunjuk di daun keladi atau daun kangkung. Masa kici2 takut mati dalam tidur... terfikir kalu sa tidur mati nanti org ingat suda mati sekali kena kubur sa bangun tapi teriak macamana pon teda suda org dengar.Gila punya imaginasi....LOL

Unknown said...

Sa paling takut cacing dan jenis2 yg slimy2 ni..lembut trus lutut sa.

Sa takut sama air juga..fobia ..nda pandai berenang..2x sudah hampi mau ****...

Andrik McVean said...

but how is the kadar accident sana? banyak kah? i think malaysa is one of the worst in the world lah...mimang banyak sangat kadar kemalangan..

Beautydaffodil said...

Sy bukan jg takut sebnarnya, cuma geli saja.. Mo tau apa?? Anak tikus... Euww...

HoneyBUZZin said...

Wah...majoriti takut ular..sa pun tapi tia brapa tinguk itu ular la..tapi itu cicak..selalu ooo...Boring ar nampak cicak..sa terus kaku tu..sa tia suka cicak..I don't know why..
huhuhu......
Ada sesapa mao sharing sharing lagi ka? Kestau jak..

HoneyBUZZin said...

Andrik, i'm not sure about the statistic of road accidents in Thailand...but ours are not so good.
Thanks for commenting. Visit me again. Regards

HoneyBUZZin said...

Adora, anak tikus..hmm dat's sometg different. I don't like it either...but consider lizard with dat...sa lebih tia suka cicak ooo..especially bila ekornya tertanggal..sia geli betul tu..

HoneyBUZZin said...

Ulat bulu dan gonggok..honey tak brapa suka juga...selalunya Honey jln jauh-jauh klu nampak gonggok..dan klu nampak ulat di daun..sia biasa aja...
Tapi tia pigang itu slimy creature la..