Saturday, February 28, 2009

Bila sidia cemburu...

Saya ingin menulis sesuatu yang baru hari ini. Perkara ini terjadi sebentar tadi kerana saya sendiri mengalami perasaan sebegitu. Mungkin juga ada ramai kawan-kawan yang tidak begitu memahami perasaan kekasih mereka..tapi marilah kita membongkar rahsia ini dan sama-sama belajar tentang perihal ini. Saya ingin mendapatkan pendapat dan keluhan dari kedua dua pihak blogger lelaki ataupun perempuan berkenaan perkara ini. Mari semua...

Ini hanyalah pendapat saya semata-mata. Sekiranya ada salah dan silap atau menyinggung mana-mana pihak dengan penulisan saya...saya ingin meminta maaf.

PADA PENDAPAT SAYA...
1. Seorang perempuan itu akan cemburu apabila......
Kekasihnya menjeling-jeling kearah perempuan lain semasa berjalan dengannya.
Ingat! pantang betul ni...... (yalah, kekasih anda disebelah..buat apa pandang-pandang orang
lain?)

2. Seorang perempuan itu akan cemburu apabila....
Anda ber'chatting' dengan perempuan lain selain dirinya. Memang kelihatan agak mementingkan diri tetapi begitulah hakikatnya. Kalau sekadar 'chatting' biasa tidak apa...tapi kalau selalu ber'chatting' dengan orang yang sama..ini tentu menimbulkan perasaan curiga dan pra-sangka. Tau-taulah..lelaki ni..kadang-kadang 'chatting'nya boleh mengubah arah angin..

3. Seorang perempuan itu akan cemburu apabila....
Anda menulis bukan-bukan di shoutbox seorang perempuan lain...seperti perkataan 'I miss
u'...rindu...animation love2...dan sebagainya. Kalau si perempuan menulis begitu di shoutbox
lelaki lain..anda tentu 'gigit jari'!

4. Seorang perempuan itu akan cemburu apabila...
Dia tidak dapat menalifon anda walaupun sudah berkali-kali. Telefon anda hanya ada deringan 'engaged' saja... Bila ditanya..anda hanya akan menjawab kawan telefon...pelanggan telefon...tapi kalau hari Ahad pun begitu..tentu tidak salah dia berperasaan begitu kan?

wa...saya rasa kalau tulis satu hari satu malam pun memang tidak habis... tapi saya rasa memang tidak salah seorang perempuan tu berasa cemburu...kerana kata orang...cemburu tu tandanya sayang. Anda tentu akan memberitahu saya..jangan sampai terlalu cemburu kerana mungkin akan merosakkan perhubungan..tetapi bagi saya pula....kalau tiada muzik masakan punggung bergoyang? Aikkkkk....anda tentu ada cerita sendiri. Hmmm...

20 comments:

Minsulod said...

hi honey...
it's true cemburu tandanya syg.Women tend to be so sensitive and emotional when it comes to feeling. sebab tu jadi mcm 2. I was it that situation too sometimes. :)

D.L Sumunie said...

Cemburu yg no 1 kalau saya enda apa lah jeling sampai juling pun ok janji hati dia tidak juling. cemburu no 2 hingga 4 tu...siapa enda marah kalau mcm itu. yang lelaki pun pasti marah kalau pasangan dia berchatting ker, bergayut lama2 di telepon ker. mana ada org boleh bergayut berjam2 bertelepon kalau bukan ada apa2. kalau kawan saja pun sa rasa tidak hari2. kadang2 buli lah. Tapi apa yang penting kalau chemistry antara dua pasangan sudah ada mmg bule tau punya kalau si bf buat hal...instinct memang kuat punya.

♪ Heartphilla Xang ♪ said...

hees. btul jga ne. bf sy pn mcm tu ne. owez chat with the same girl. i was like.. wat the.. bila d tny, kawan sja baitu. alala. ahaha.

Sang Cerpenis bercerita said...

asal jangan cemburu buta saja ya...

c'BosouSada..huhuhu said...

honey..mmang betul cemburu itu tandanya sayang..tp jn sampai telebih cemburu la..X bf sa dulu pun terlalu kuat cemburu..yalah..sa jenis yg layan smua orang..ehehehehehe...prnah juga kami gaduh pasal dia nd bleh kol sa..dia ckp sa btelepon ngan lelaki lain padahal time tu..hp sa rosak..huhuhu

Clarence said...

no 2 dan no 4 tu bahaya ckit..spend masa dgn c dia n bincang dgn ht terbuka..my bes bet..

Ryuzaki "L" The KiD said...

Dah mmg cemburu tu salah satu sifat manusia. Asalkan bertempat sudahla. Hoho.. Gf sy pun slalu kt sy kaki pompuan sb ada ramai kwn pompuan, tp, sy mmg xde pape. Agaknya, cemburu camtu kot yg dimaksudkan. hmhm..

GregChai said...

saya setuju dengan kenyataan cemburu tanda sayang ... dan saya tidak akan bagitau Honey yang cemburu itu boleh merosakkan hubungan, terpulang pada kebijaksanaan pasangan untuk mengendali tahap 'cemburu' masing-masing.

mungkin kenyataan 'berani buat berani tanggung' boleh dijadikan pedoman kepada pasangan yang sedang berada dalam sesi berkenalan/penyesuaian yang di sebut 'bercinta'

baik lelaki atau pun perempuan, sama-sama sensitif, ya lah kita sama-sama manusia punya perasaan kan.

apa pun, pada pendapat saya (sama seperti Ryu) cemburu tidak salah tapi biar lah bertempat

dan sini saya ingin bagi pandangan kita jangan usik lebah, cari jalan kalau mau menikmati madunya hehehe

tahniah la Honey kupasan yang menarik hehehehe ...

C.Alv.B said...

Saya betul2 setuju ngan ko Honey..kalau yg no 1 tu kira normal la tu bf kan..klu ada perempuan cantik sapa nda mau jeling..begitu juga ngan perempuan..tapi no 2-4 tu memeang confir sa sendiri pun cemburu..sakit hati lagi.. pernah juga mengalami situasi yang sama...huhuhuhu

Andrik McVean said...

bagi saya cemburu tuh berlaku apabila kita mencintai seseorang....heheheheh

Adora said...

Lelaki kalu cemburu lg parah jdnya.

rahma said...

setuju...setuju... sa pun baru td mlm n td pagi cemburu sbb hubby talking to his female officemate smpi duit n pendrive tetinggal dlm kereta. fyi, i don't realy like that lady... nda tau knp tuh, mgkn sbb org2 di ofis hubby nda suka dia, so sa pun nda suka la... mcmn jgk nda suka tu perempuan, dlm rmi2 org d ofis tu, my hubby jgk la yg dia selalu tlepon n sms!!! GGGGRRRRRRRR!!!!!!! BIKIN PANAS!!!!

Erik said...

Kalau cemburunya masih wajar artinya masih sayang ya.

Tapi kalau sudah keterlaluan/cemburu buta, suka bikin kesal juga.

HoneyBUZZin said...

Min - memang sukar menahan perasaan jikalau menghadapi situasi yang begitu. Saya faham perasaan itu..

Sumunie.. - Kita serupa...huhu

Xang - Memang gitula selalunya. Bagi lebih masa untuk kamu berdua mengenali satu sama lain. You r so young..cute lagi tu.

HoneyBUZZin said...

Fanny - iya...cemburu buta tu lain cerita lagi..

Tatie - Bah..janganlah selalu melayan orang lain. Nanti dia rasa tidak dihiraukan..walaupun tatie tahu betapa menyayanginya..

Clarence - Bagus juga cadangan tu..tetapi selalunya kurang berjaya. Hanya berjaya apabila sidia tak buat perkara yang menyakitkan hati lagi. Baru boleh selesai tu..believe me.

HoneyBUZZin said...

Ryuzaki dan Cikgu Greg - uhuk uhuk..
Jangan usik lebah arr....ni menyindir ka apa ni cikgu? Hahaha

Alv - kita serupa jugak kan....honey cemburu tuu....sampai geram..Takmo bertegur..sebab frust.

Andrik - mana ko menghilang? Bila lagi nak berpantun ngan Honey..? aikk...

Adora - Betullll! Lelaki cdemburu lagi parah! sokong sokong..

HoneyBUZZin said...

Sis Rahma - Honey paham perasaan kamu. Seeloknya sis bagitau abang yang sis kurang selesa bila rakan opis yg pompuan tu talipon atau msg. Katakan padanya, apa-apapun urusan pejabat ..janganlah bawa sampai kerumah. Gitu arr..I think mayb suami sis seorang yang susah nak cakap "NO"..
Memang ada lelaki jenis ni ya..I wish u well..semoga bahagia dengan abang tersyg.

HoneyBUZZin said...

Brader Erik...kalau sudah cemburu buta memang parah..tetapi kalau kekasih tidak suka begitu..mengapa harus buat lagi? mengapa perempuan lain harus dilayan...parah lagi kalau ada orang ketiga. Aduhai....

nirmana said...

wah klo di terusin bisa banyak banget tuh point yg bikin perempuan cembur...uuuu

Lala said...

cemburu tandanya sayang...hehehe...cemburu biar bertempat..sy pun se7 dgn pndpt Honey.. bila c lelaki yg cemburu lain ckit..ada yg suka pendam perasaan..pura2 tak jeles tapi sbnrnya hati bagai d garu2..pompuan ni suka terus terang..hehehe