Saturday, October 18, 2008

Serius...bukan gurauan

Malam itu saya terpaksa melakukan misi penyelamat. Saya tidak kisah walaupun hujan agak lebat, yang pasti saya mesti melakukannya. Saya mesti menolongnya..ia dan anaknya. Dua dari anaknya telah mati dalam tempoh empat bulan selepas dilahirkan. Saya sedih kerana tidak dapat berbuat apa-apa. Saya hanya dapat melihat ianya memanggil anaknya yang telah mati akibat dilanggar oleh jiran saya dengan secara tidak sengaja.

Saya telah cuba melindunginya selama ia dibawah jagaan dan pemerhatian saya. Saya memberikan ia dan anak-anaknya makan selama hampir 4 bulan. Kerana kesibukan dan kurangnya masa, saya hanya dapat memberikan ianya makan dua kali sehari.

Tapi malam itu saya menyelinap keluar, saya membawa ianya bersama saya. Saya memerhatikan keadaan sekeliling, saya bimbang kalau misi menyelamatkannya terbongkar..saya mungkin akan ditangkap..saya mungkin akan disoal siasat..saya tidak sanggup melaluinya..Saya memandu meredah hujan yang lebat..dan melepaskannya di lorong berdekatan sebuah restoran. Itulah yang terbaik yang dapat saya lakukan untuknya.

Anda jangan salah faham, saya bukan penyelamat seperti misi penyelamat Mercy Malaysia yang pernah di hantar ke Afghanistan..atau Interpol atau FBI atau cerita Miami CSI....hik hik hik..gara-gara pengaruh buruk televisyen arr...

Saya hanya menyelamatkan seekor kucing betina dan anaknya yang diberi nama 'summer'..
('Ish..ish..ish...buat suspen jer.....) Janganlah ketawakan saya...maleh arr asyik asyik cerita serius..sekali-sekala bergurau sendalah kita ye... hehehe..

Happy Weekend People!

10 comments:

--- said...

Misi Menyelamat, Jeng! jeng! Jeng! , nanti saya post misi menyelamat kucing...tapi ko sudah post, bah, taruskan.. hehehehe...

Saya makan bersama dengan kawan-kawan di bandar minggu yang lalu, masa itu hujan... ada seekor anak kucing yg comel, mengiau-ngiau, kesejukan.... sa ambil, lap pakai baju sa, dia kering, sa simpan di baju sa, sampai dia tertidur, lepas tu saya bagi kucing tu kepada kawan... dia pelihara, kiut.. saya ada gambar tu, nanti saya saya upload kalau ada masa sesuai.. :)

Suspen butul honey ni... :) , sia pikir orang kana langgar, last-last ending, kusing pula.. alamak... hehehehe..

Congrats Honeybuzz...

Apple said...

Menyelamatkan kucing,hehe.. tapi, satu yang sy masih x paham honey, kenapa perlu sembunyi2? Orang marah ke jika kita selamatkan animal? Or, jiran awak tu pembunuh kucing???

HoneyBUZZin said...

San....ekekekeke..suspen arr..baru ko tau honey 'funny' arr..hik hik hik !

HoneyBUZZin said...

hye Ryu...

Ooo..itu cuma cara penulisan sahaja..masam kita masak, mao letak itu garam sikit,kicap sikit..auta-auta sikit arr..masam itu otoman lawan autaman..hehehe

Kawoix said...

saya nda buli ni kalau suspen2 ni...hehe...

suspect betul sama kamu honeybzz...

HoneyBUZZin said...

San..tia sangka ko pun sayang itu kusing arr..wa...kamu baik banget!

--- said...

Iya, uda pasti.. gue juga sayang ama kucing.. sayang banget..gue suka ama kucing... nggak mau di tinggal in. hehehehe

Medusa said...

lol.. ^_^ BBKK honey! hehe.. ya baaa.. ingat ko langgar tu kusing gia.. lol ^_^ xoxoxo honey! ;)

HoneyBUZZin said...

Kawoix,
Rilek la brader! hehehe...gurau arr..cuma satu gurauan ja..

HoneyBUZZin said...

Beck......ekekekeke..just kidding arr...Have fun..keep on ROCKIng! YO!